1. FAQ | Totally Snow
  2. Info over corona-vouchers
  3. Informatie over Totally Snow corona-voucher voor geannuleerde flight-only boeking en afgebroken pakketreis

Alle thema's

Informatie over Totally Snow corona-voucher voor geannuleerde flight-only boeking en afgebroken pakketreis

Laatste update: 14 mei 2020

 

Wat is de Totally Snow corona-voucher?

Als jouw flight-only boeking is geannuleerd wegens onvermijdbare en buitengewone omstandigheden ten gevolge van het coronavirus ontvang je van ons, Totally Snow, Sunweb Group GmbH (‘Sunweb Group’), een Totally Snow corona-voucher. Ook als jouw pakketreis eerder is afgebroken ten gevolge van het coronavirus ontvang je ter compensatie van de gemiste vakantiedagen van ons een Totally Snow corona-voucher (‘voucher’). Jouw voucher kan gebruikt worden om een nieuwe vakantie te boeken bij ons met een bestemming en vertrekperiode naar jouw keuze. De voucher wordt uiterlijk twee weken na jouw oorspronkelijke vertrekdatum per e-mail verstuurd.

 

De voucher die je van ons ontvangt valt niet onder de dekking van de Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR).


De voorwaarden van jouw voucher vind je hier.


Alle informatie over hoe je jouw voucher kunt inwisselen vind je hier.


Ik moest mijn pakketreis vroegtijdig beëindigen vanwege het coronavirus, worden de dagen die ik heb gemist vergoed?
Als jij aantoonbaar op laste van de autoriteiten en/of Sunweb Group jouw pakketreis eerder hebt moeten beëindigen vanwege het coronavirus, zullen wij de gemiste vakantiedagen in de vorm van een Totally Snow corona-voucher vergoeden. Voor de berekening van de vergoeding zullen wij uitgaan van jouw verblijfskosten voor de gemiste vakantiedagen. Door jouw gemaakte kosten voor bijvoorbeeld vervoer, bagage, reserveringen nemen wij niet mee in onze berekening. Omdat wij de vergoeding per boeking moeten berekenen, zijn wij hier even mee bezig. Wij vragen jouw begrip hiervoor. Zodra wij meer informatie hebben over jouw boeking, nemen wij uiteraard contact met je op. Het staat jou uiteraard vrij om voor jouw gemiste vakantiedagen een beroep te doen op jouw reis- of annuleringsverzekering. Indien jouw verzekering al een vergoeding heeft uitgekeerd hiervoor, kun je niet ook nog bij ons een verzoek tot vergoeding indienen.

 

Wat is de Totally Snow corona-voucher waard?

De waarde van jouw voucher is gelijk aan het bedrag dat: i) je reeds voor jouw flight-only boeking had (aan)betaald ten tijde van de annulering of, ii) je ter compensatie van ons krijgt vanwege de gemiste vakantiedagen bij een afgebroken pakketreis. Wanneer de reissom van de nieuwe reis hoger uitvalt, betaal je de meerkosten. Wanneer de nieuwe vakantie goedkoper is, blijft de voucher geldig voor de restwaarde.


Als je gebruik maakt van (een deel van) de voucher, dan vervalt daarmee je recht om terugbetaling van dat bedrag te vragen aan Sunweb Group. Wil je geen gebruik maken van de voucher of de restwaarde daarvan, dan kun je ons zes (6) maanden na de uitgiftedatum van de voucher verzoeken de (resterende) waarde uit te keren. Wij zullen de (resterende) waarde in dat geval uiterlijk binnen twaalf (12) maanden na de uitgiftedatum aan je terugbetalen.


Kan ik mijn Totally Snow corona-voucher delen met medereizigers?

De voucher wordt uitgegeven aan de hoofdboeker van de geannuleerde flight-only boeking of afgebroken pakketreis. Het is binnenkort mogelijk dat de hoofdboeker de voucher kan delen met zijn medereizigers. Zodra dat mogelijk is, vind je hier onder welke voorwaarden dat kan.


Ik heb nog een vakantie staan voor later vertrek die niet geannuleerd is, kan ik mijn Totally Snow corona-voucher gebruiken om deze vakantie te betalen?

Ja, je kunt nog openstaande bedragen van andere vakanties bij Sunweb Group betalen met jouw voucher. Kijk via de hierboven genoemde link hoe je jouw voucher kunt inwisselen.

 

Ik kan/wil geen gebruik maken van mijn Totally Snow corona-voucher en mijn geld terug vragen, wat nu?

We hebben je een voucher aangeboden ter waarde van het bedrag dat: i) je reeds voor jouw flight-only boeking had (aan)betaald ten tijde van de annulering of, ii) je ter compensatie van ons krijgt vanwege de gemiste vakantiedagen bij een afgebroken pakketreis. Met jouw voucher kun je een nieuwe vakantie boeken op één van onze websites: Sunweb zon- en wintersportvakanties, Primavera Reizen, Eliza Was Here en GOGO Jongerenreizen.


Door de voucher te accepteren geef je de reisbranche de tijd om deze zware crisis te overbruggen en de werkgelegenheid zoveel mogelijk te beschermen, totdat we weer op vakantie kunnen gaan.


Als je geen gebruik kan of wil maken van de voucher, kun je zes (6) maanden na de uitgiftedatum  van de voucher een verzoek tot terugbetaling bij ons indienen. De terugbetaling van de (resterende) voucherwaarde wordt dan uiterlijk binnen twaalf maanden na de uitgiftedatum van de voucher terugbetaald. Deze aanvragen worden enkel in behandeling genomen als deze zes maanden na de uitgiftedatum van de voucher bij Sunweb Group worden ingediend per e-mail via info@totallysnow.be. Eerder ingediende aanvragen worden niet in behandeling genomen.


Aan druk- en/of zetfouten kunnen geen rechten worden ontleend






Was dit antwoord nuttig voor jou? Ja, dit beantwoordt mijn vraag / Nee, dit beantwoordt mijn vraag niet
Bedankt voor je hulp bij het verbeteren van onze service!
Het spijt ons dat we je nog niet konden helpen. Stuur een e-mail naar info@sunweb.be en we zullen jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Bel ons

Je kan ons ook bellen op +32-3/259.09.10

Ma t/m vr: 09.00 uur t/m 20.00 uur

Zaterdag van 10.00 uur t/m 17.00 uur 

Zondag: gesloten

Klik hier om de gewijzigde openingsuren te bekijken

Stuur een e-mail

Facebook

Stel je vraag aan ons team op Facebook. 

Het team zit klaar op: 

Maandag t/m vrijdag 09.00-20.00 uur

Zaterdag 10.00 - 17.00 uur

Zondag gesloten

Naar Facebook

Mijn Totally

Wanneer je een vakantie boekt via Totally Snow, heb je een Mijn Totally account. Hier kan je jouw factuur bekijken, je vakantie betalen en jouw tickets downloaden.

Mijn Totally

Bel ons

Je kan ons ook bellen op +32-3/259.09.10

Ma t/m vr: 09.00 uur t/m 20.00 uur

Zaterdag van 10.00 uur t/m 17.00 uur 

Zondag: gesloten

Klik hier om de gewijzigde openingsuren te bekijken

Stuur een e-mail

Facebook

Stel je vraag aan ons team op Facebook. 

Het team zit klaar op: 

Maandag t/m vrijdag 09.00-20.00 uur

Zaterdag 10.00 - 17.00 uur

Zondag gesloten

Naar Facebook

Mijn Totally
Wanneer je een vakantie boekt via Totally Snow, heb je een Mijn Totally account. Hier kan je jouw factuur bekijken, je vakantie betalen en jouw tickets downloaden.

Mijn Totally