1. FAQ | Totally Snow
  2. Veilig reizen
  3. Ben ik verzekerd/kan ik mij verzekeren met betrekking tot het coronavirus?

Alle thema's

Ben ik verzekerd/kan ik mij verzekeren met betrekking tot het coronavirus?

Reis- en/of annuleringsverzekering
Of je verzekerd bent voor schade die je lijdt tijdens je reis of wegens het annuleren van je reis ten gevolge van het coronavirus, hangt af van de dekking van de door jouw afgesloten reis- en/of annuleringsverzekering. We raden je aan om hiervoor de voorwaarden van jouw verzekering te raadplegen.

 

Heb je via ons jouw reis- en/of annuleringsverzekering geboekt? Dan hebben wij deze afgesloten bij de Europeesche Verzekeringen.

De Europeesche Verzekeringen kent twee soorten annuleringsverzekeringen:

 

Annuleringsverzekering met premium dekking: Deze verzekering heeft een allrisk dekking waarmee je een gegronde reden hebt om te annuleren, mits op jouw reisbestemming nog geen corona was geconstateerd op het moment dat je de vakantie boekte. Houd er wel rekening mee dat er een eigen risico van 25% van toepassing is en dus maximaal 75% van het bedrag dat je reeds voor jouw reis had (aan)betaald ten tijde van de annulering wordt uitgekeerd. Let op! Is jouw annuleringsverzekering afgesloten na 27 februari 2020 dan keert de Europeesche Verzekeringen helaas niets meer uit vanwege het coronavirus omdat zij dit niet meer kwalificeren als een onvoorziene omstandigheid.

Annuleringsverzekering met gold dekking: Deze verzekering omvat helaas geen allrisk dekking en het coronavirus is dan ook geen geldige reden om te annuleren conform de voorwaarden van deze verzekering.

Reisverzekering: De dekking van een reisverzekering blijft te alle tijden van kracht, tenzij je bewust naar een gebied afreist waar door het Ministerie van Buitenlandse Zaken code rood is afgegeven.

Houd er rekening mee dat het niet aan ons, maar aan de verzekeringsmaatschappij is om te beslissen of zij overgaan tot het uitkeren van een vergoeding naar aanleiding van de door jou ingediende claim.

 

Voor meer informatie over de Europeesche Verzekeringen verwijzen we je graag naar hun eigen website.

 

Calamiteitenfonds
De garantieregeling van het Calamiteitenfonds biedt helaas geen dekking voor het coronavirus. Voor meer informatie verwijzen wij je graag naar de website van het Calamiteitenfonds.

 

Aan druk- en/of zetfouten kunnen geen rechten worden ontleend. 

Was dit antwoord nuttig voor jou? Ja, dit beantwoordt mijn vraag / Nee, dit beantwoordt mijn vraag niet
Bedankt voor je hulp bij het verbeteren van onze service!
Het spijt ons dat we je nog niet konden helpen. Stuur een e-mail naar info@sunweb.be en we zullen jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Bel ons

Je kan ons ook bellen op +32-3/259.09.10

Ma t/m vr: 09.00 uur t/m 20.00 uur

Zaterdag van 10.00 uur t/m 17.00 uur 

Zondag: gesloten

Klik hier om de gewijzigde openingsuren te bekijken

Stuur een e-mail

Facebook

Stel je vraag aan ons team op Facebook. 

Het team zit klaar op: 

Maandag t/m vrijdag 09.00-20.00 uur

Zaterdag 10.00 - 17.00 uur

Zondag gesloten

Naar Facebook

Mijn Totally

Wanneer je een vakantie boekt via Totally Snow, heb je een Mijn Totally account. Hier kan je jouw factuur bekijken, je vakantie betalen en jouw tickets downloaden.

Mijn Totally

Bel ons

Je kan ons ook bellen op +32-3/259.09.10

Ma t/m vr: 09.00 uur t/m 20.00 uur

Zaterdag van 10.00 uur t/m 17.00 uur 

Zondag: gesloten

Klik hier om de gewijzigde openingsuren te bekijken

Stuur een e-mail

Facebook

Stel je vraag aan ons team op Facebook. 

Het team zit klaar op: 

Maandag t/m vrijdag 09.00-20.00 uur

Zaterdag 10.00 - 17.00 uur

Zondag gesloten

Naar Facebook

Mijn Totally
Wanneer je een vakantie boekt via Totally Snow, heb je een Mijn Totally account. Hier kan je jouw factuur bekijken, je vakantie betalen en jouw tickets downloaden.

Mijn Totally