1. FAQ | Totally Snow
  2. Informatie over mijn geboekte/geannuleerde vakantie
  3. Kan ik mijn vakantie zelf annuleren i.v.m. het Coronavirus?

Alle thema's

Kan ik mijn vakantie zelf annuleren i.v.m. het Coronavirus?

Waarom wordt mijn vakantie niet geannuleerd?
Wij volgen de ontwikkelingen rondom het coronavirus nauwkeurig en volgen uiteraard altijd de adviezen van de autoriteiten (hier en op onze vakantiebestemmingen) en onze airline-partners op. Er zijn een aantal landsgrenzen langer gesloten of beslissen bepaalde airlines langer niet te vliegen. Deze informatie vind je hier.

Het kan voorkomen dat andere reisorganisaties andere beslissingen nemen, door bijvoorbeeld verder vooruit te annuleren dan de maatregelen die tot dusver officieel zijn bevestigd. Dit kan te maken hebben met een ander aanbod of met het feit dat sommige reisorganisaties, in tegenstelling tot Totally Snow, over een eigen airline beschikken. Wij zijn steeds afhankelijk van de richtlijnen en beslissingen van authoriteiten en onze partners. We informeren onze gasten zodra wij officiële berichtgeving vanuit deze instanties ontvangen. Eerder kunnen wij helaas geen uitsluitsel geven over jouw vakantie. Besluit je onze informatie niet af te wachten en zelf te annuleren dan is dit conform de standaardannuleringskosten. Daarom vragen we je om te vertrouwen op onze beslissingen en acties.

Kan ik mijn vakantie zelf annuleren i.v.m. Corona?

Annuleer jij jouw vakantie zelf terwijl jouw bestemming een groen of geel reisadvies heeft, dan berekenen wij hiervoor de annuleringskosten volgens de Totally Snow voorwaarden. Een annulering is dan ook niet kosteloos. De hoofdboeker is de enige die een annulering kan doorgeven.

Bij een oranje of rood reisadvies nemen wij uiterlijk twee weken voor vertrek contact met jou op om je reis om te boeken als je dit wenst of om te annuleren.

Ik heb contact opgenomen met Totally om mijn vakantie te annuleren, wanneer ontvang ik reactie?
Jouw annuleringsaanvraag wordt in behandeling genomen vanaf het moment van indienen. Je hoeft je dus geen zorgen te maken over een stijgend annuleringspercentage als onze reactie een aantal dagen duurt.
We vragen je daarom ook, gezien de grote drukte op ons Contact Center, om geen contact met ons op te nemen. Wij behandelen al onze contacten op volgorde van binnenkomst. Bedankt voor je begrip.

Hoe annuleer ik mijn vakantie?
Je kunt jouw boeking annuleren via Mijn Totally. Je krijgt dan direct de annuleringskosten te zien. Staan er nog annuleringskosten open, dan kun je deze gelijk voldoen via iDEAL of Creditcard. Voldoe je de kosten niet direct, dan is het verplicht om de annuleringskosten binnen 14 dagen alsnog over te maken. De betaling maak je dan over met internetbankieren. Heb je teveel betaald, dan storten wij het te veel betaalde bedrag binnen 14 dagen naar je terug. Indien je jouw reis (gedeeltelijk) met de corona-voucher hebt betaald, zal Sunweb dit bedrag opnieuw toewijzen via een voucher.
Na de annulering ontvang je de annuleringsfactuur plus het schadeformulier per mail. Is jouw boeking geannuleerd, dan kun je niet meer inloggen op Mijn Totally.

Bekijk hier meer informatie over annuleren.



Was dit antwoord nuttig voor jou? Ja, dit beantwoordt mijn vraag / Nee, dit beantwoordt mijn vraag niet
Bedankt voor je hulp bij het verbeteren van onze service!
Het spijt ons dat we je nog niet konden helpen. Stuur een e-mail naar info@sunweb.be en we zullen jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Bel ons

Je kan ons ook bellen op +32-3/259.09.10

Ma t/m vr: 09.00 uur t/m 20.00 uur

Zaterdag van 10.00 uur t/m 17.00 uur 

Zondag: gesloten

Klik hier om de gewijzigde openingsuren te bekijken

Stuur een e-mail

Facebook

Stel je vraag aan ons team op Facebook. 

Het team zit klaar op: 

Maandag t/m vrijdag 09.00-20.00 uur

Zaterdag 10.00 - 17.00 uur

Zondag gesloten

Naar Facebook

Mijn Totally

Wanneer je een vakantie boekt via Totally Snow, heb je een Mijn Totally account. Hier kan je jouw factuur bekijken, je vakantie betalen en jouw tickets downloaden.

Mijn Totally

Bel ons

Je kan ons ook bellen op +32-3/259.09.10

Ma t/m vr: 09.00 uur t/m 20.00 uur

Zaterdag van 10.00 uur t/m 17.00 uur 

Zondag: gesloten

Klik hier om de gewijzigde openingsuren te bekijken

Stuur een e-mail

Facebook

Stel je vraag aan ons team op Facebook. 

Het team zit klaar op: 

Maandag t/m vrijdag 09.00-20.00 uur

Zaterdag 10.00 - 17.00 uur

Zondag gesloten

Naar Facebook

Mijn Totally
Wanneer je een vakantie boekt via Totally Snow, heb je een Mijn Totally account. Hier kan je jouw factuur bekijken, je vakantie betalen en jouw tickets downloaden.

Mijn Totally