Verzekering

  1. Home
  2. Reisinfo
  3. Verzekering

Verzekeringen

Jouw verzekering

Totally Snow wijzigt per 3 november 2020 van verzekeraar. Dit betekent dat alle verzekeringen geboekt voor 3 november zijn afgesloten bij de Europeesche Verzekeringen. In deze verzekeringen zal uiteraard niets wijzigen. Sluit je een verzekering af op 3 november of later? Dan hebben wij jouw verzekering afgesloten bij AXA. 

Informatie over verzekeringen afgesloten voor 3 november 2020: Europeesche Verzekeringen

Annuleringsverzekering
Dekking annuleringsverzekering
Maximum aantal personen

Reisverzekering
Dekking reisverzekering
Tips bij beschadiging, verlies of diefstal

Europeesche Verzekeringen
Schadeclaim indienen
Hulp bij problemen op reis
Hulp op zak-app
Medische zorg in het buitenland

Annuleringsverzekering

Dekking annuleringsverzekering
Hier vind je het dekkingsoverzicht van de Europeesche Verzekeringen:   

Annuleringsreden Gold* Dekking Premium* Dekking
ziekte of ongeval 100% 100%
familie 1e,2e graad die komt te overlijden of ernstig ziek wordt 100% 100%
familie 3e graad die komt te overlijden 100% 100%
vergoeding van niet gebruikte reisdagen bij afbreken van reis 100% 100%
onvrijwillige werkloosheid na een vast dienstverband 100% 100%
nieuwe baan na werkeloosheid 100% 100%
zwangerschap indien je tijdens het boeken van de reis nog niet zwanger was 100% 100%
zwangerschapscomplicaties 100% 100%
als je auto door van buiten afkomend onheil het begeeft vlak voor je geboekte autovakantie 100% 100%
annulering wegens een al bestaande ziekte mits de situatie zich onverwacht verslechterd 100% 100%
visum wordt geweigerd buiten je schuld om 100% 100%
ontbinden van het huwelijk of duurzame samenleving 100% 100%
zelfmoord van bloed-aanverwant tot de 3e graad familie 100% 100%
ruimere annuleringsvoorwaarden omtrent persoonlijke redenen ** 0% 75%
Premie Gold* Premium*
Premiepercentage exclusief 21% assurantiebelasting 5,5% 7%
Poliskosten exclusief 21% assurantiebelasting 3,50 3,50
Gold* Premium*

* De volledige naamgeving van de betreffende annuleringsverzekering:
Gold: Carefree Travel Gold (Europeesche Annulering)
Premium: Carefree Travel Premium (Europeesche Allrisk Annulering)

* In het geval van faillissement van de reisorganisator wordt het bedrag van uw verblijf aan u terugbetaald door het garantiefonds van de Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR).

**Met de premium verzekering heb je een verzekering met een all risk dekking. Met 'ruimere annuleringsvoorwaarden omtrent persoonlijke redenen' wordt een aantoonbare reden bedoeld die voor jou als klant persoonlijk belangrijk is. Daarnaast moet de reden onvoorzien en buiten jouw schuld om zijn. ''Ik heb geen zin meer'', is dus geen geldige reden voor de Europeesche. De weersomstandigheden op bestemming worden ook niet gezien als geldige reden. Voor meer informatie kun je terecht in de voorwaarden onder 2.4 Allrisk annulering.

De algemene verzekeringsvoorwaarden van de Europeesche voor de kortlopende annuleringsverzekering lees je hier.

De annuleringsverzekering dekt onder andere de kosten die ontstaan door een annulering waarvoor een geldige reden is, conform bovenstaande voorwaarden en tabel met annuleringsredenen.

Uitkering voor ongenoten reisdagen wordt verleend wegens:

  • onvoorziene ziekenhuisopname van minimaal 1 nacht tijdens de reisperiode
  • afbreking van de reis door een onzekere gebeurtenis

De premie is op basis van het bovengenoemde percentage van de gehele reissom en € 3,50 poliskosten. Over dit bedrag wordt 9,25% assurantiebelasting berekend.

Maximum aantal personen bij Europeesche Verzekeringen
Het aantal reizigers dat bij schade recht heeft op een uitkering is beperkt tot 4 gezinnen of 9 personen. Met gezinnen wordt bedoeld de personen die bij de verzekerde in huis wonen en met wie de reiziger samen reist. Een gezin kan ook bestaan uit 1 persoon.

Bestaat jouw reisgezelschap uit meer dan 4 gezinnen of 9 personen? Neem dan telefonisch contact met ons op voor het uitbreiden van de dekking. Wij informeren je dan graag over de mogelijkheden en bijkomende kosten.


Reisverzekering

Dekking reisverzekering
Hier vind je het dekkingsoverzicht van de Europeesche Verzekeringen:   

Europeesche Verzekeringen BASIS COMFORT
Premie per persoon per dag € 2,57 € 2,92
Personenhulp beschikbaar beschikbaar
Maximum per verzekerde Kostprijs Kostprijs
Geneeskundige kosten beschikbaar beschikbaar
Buiten België Kostprijs* Kostprijs*
Bagage beschikbaar beschikbaar
Totaal € 1.000 € 3.000
Nieuwwaardedekking 1 jaar 1 jaar
Mob. Telefoon € 100 € 300
Tablets, beeld, geluid en filmapp. € 500 € 1.500
Eigen risico € 100 € 50
Ongevallen(extra eenmalige uitkering) niet beschikbaar beschikbaar
Bij overlijden Niet gedekt € 25.000
Bij blijvende invaliditeit Niet gedekt € 75.000
Ski & Snowboarddekking beschikbaar beschikbaar

De premie bestaat uit bovengenoemde prijzen plus 3,50 euro poliskosten. Over dit bedrag wordt 9,25% assurantiebelasting berekend.

Unieke dekking bij alle 3 de opties:

Dekking voor hulpverlening en repatriëring als thuisblijvende ex-partner, familie 1ste, 2e of 3e graad iets ernstigs overkomt en je wilt naar huis terug.

* Voor alle Europese landen inclusief Marokko, Egypte, Tunesië en Turkije heb je een reisverzekering met Europadekking nodig.
** Momenteel bieden wij geen bestemming aan waarbij werelddekking vereist is. 
*** Belangrijk: woon je niet in Nederland, dan heb je alleen dekking voor geneeskundige kosten als jouw eigen zorgverzekeraar een basisdekking biedt voor medische kosten in het land waar je naartoe reist.

Klik hier om naar de verzekeringsvoorwaarden voor de kortlopende reisverzekering te gaan. 

Tips bij beschadiging, verlies of diefstal 

Bij vermissing of beschadiging van jouw bagage tijdens een vlucht is het noodzakelijk dat je een PIR-rapport (Property Irregularity Report) laat opmaken door de vervoerder op de luchthaven.

Bij beschadiging of vermissing van je bagage tijdens de vakantie is het belangrijk dat je een verklaring laat opmaken door onze reisleiding. Ook is het belangrijk dat je bij verlies of diefstal altijd aangifte doet bij de plaatselijke politie. Vraag altijd om een schriftelijk bewijs hiervan.

Bewaar jouw beschadigde artikelen, nota’s en verklaringen goed. Het kan voorkomen dat Europeesche Verzekeringen je in een later stadium vraagt deze op te sturen.

Europeesche Verzekeringen

Schadeclaim indienen

Als je helaas schade hebt, dan kan je direct een schadeclaim indienen bij de verzekeringsmaatschappij:

  • Reisverzekering: hiervoor kan je contact opnemen met VAB. Je kan je schadeclaim mailen naar: klantenbetalingeneuropeesche@vab.be. Indien je telefonisch contact wenst op te nemen in verband met je schadeclaim kan dit op het nummer 0032-32107139 Stuur je je schadeclaim liever schriftelijk, dan kan dit naar: VAB - Tav Klantenbetalingen Europeesche - Pastoor Coplaan 100 - 2070 Zwijndrecht.
  • Annuleringsverzekering: hiervoor kan je jouw schadeclaim via dit online schadeformulier indienen

 

Houd bij het melden van je schade de nota’s, garantiebewijzen, verklaringen en andere bewijzen bij de hand. Hoe vollediger je de schade omschrijft en bewijzen toevoegt, hoe sneller je schade wordt afgehandeld.

Hulp bij problemen op reis

Je gaat op vakantie om te genieten. Gaat er toch iets mis, dan kan je wereldwijd, dag en nacht bellen met de alarmcentrale VAB. De medewerkers van de alarmcentrale VAB beantwoorden je vragen bij pech, ongevallen, ziekte en calamiteiten.

Als je een arts nodig hebt, verwijzen zij je door naar een betrouwbare specialist of een goed ziekenhuis bij jouw in de buurt. Zo nodig schakelen zij direct de hulp in van de alarmcentrale SOS International.

De alarmcentrale VAB is te bereiken via:
Telefoon: +32 3 253 64 15
Fax: +32 3 252 69 58
E-mail: helpdeskbbu@vab.be

Houd je boekingsnummer en het telefoonnummer waarop je te bereiken bent bij de hand wanneer je contact opneemt met de alarmcentrale VAB.

Wij raden aan het nummer van de alarmcentrale VAB in je mobiele telefoon op te slaan. Dan heb je het nummer altijd bij de hand in geval van nood.


Hulp op zak-app
De gratis Hulp op zak-app van Europeesche Verzekeringen bied je de belangrijke medische informatie over jouw (toekomstige) vakantieland. Zo kun je snel zien wat veel voorkomende medische aandoeningen zijn en of het verstandig is om je voor vertrek te laten vaccineren. De app is voorzien van een uitgebreide medische vraagbaak en een medisch woordenboek in 9 talen. Ook kun je de nummers van alle Nederlandse alarmcentrales in deze app terugvinden. De app is zowel geschikt voor Iphone als Android. Klik hier (https://www.europeesche.nl/hulp-op-zak) om de app te downloaden.

Medische zorg in het buitenland
In de meeste vakantielanden krijg je medische zorg als je jouw European Health Insurance Card (EHIC) bij je hebt. Deze staat vaak vermeld op de achterkant van jouw verzekeringspas. De EHIC-pas is geldig in de landen: België, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Groot-Brittannië, Hongarije, Ierland, IJsland, Italië, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Zweden en Zwitserland en Australië. In sommige landen is de EHIC-pas niet geldig en heb je een 111 formulier van jouw zorgverzekering nodig. Dit geldt voor de vakantiebestemmingen: Marokko, Turkije en Tunesië. Je kunt dit formulier vaak online via jouw zorgverzekeraar opvragen.

 

Informatie over verzekeringen afgesloten vanaf 3 november 2020: AXA

Annuleringsverzekering 
Dekking annuleringsverzekering

Reisverzekering
Dekking reisverzekering
Tips bij beschadiging, verlies of diefstal

AXA
Schadeclaim indienen
Hulp bij problemen op reis
Medische zorg in het buitenland

Annuleringsverzekering

Dekking annuleringsverzekering
Wanneer je kort voor vertrek jouw vakantie moet annuleren, kun je voor onverwacht hoge kosten komen te staan en daar zit je natuurlijk niet op te wachten. Met een annuleringsverzekering hoef je niet zelf voor deze kosten op te draaien. Welke redenen er gedekt zijn hangt af van de keuze van jouw verzekering. 

Dekking

Standaard

All Risk

Annulering:

Vergoeding annulering om redenen genoemd in voorwaarden (zie de tabel hieronder)

 

100% van de annuleringskosten

 

100% van de annuleringskosten

Vergoeding annulering die jij zelf bepaalt (raadpleeg devoorwaardenvoor de uitzonderingen)

Niet gedekt

75% van de annuleringskosten

Vergoeding ongebruikte reisdagen:

 

 

- Ziekenhuisopname in buitenland (minimaal één overnachting)

100% van de reissom per dag

100% van de reissom per dag

- Eerdere terugkeer om redenen genoemd in devoorwaarden

100% van de reissom per dag

100% van de reissom per dag

- Eerdere terugkeer om aanvullende redenen

Niet gedekt

75% van de reissom per dag

Tabel met annuleringsredenen:

Annuleringsreden

Standaard

All Risk

ziekte of ongeval

100%

100%

familie 1e,2e graad die komt te overlijden of ernstig ziek wordt

100%

100%

familie 3e graad die komt te overlijden

100%

100%

vergoeding van niet gebruikte reisdagen bij afbreken van reis

100%

100%

onvrijwillige werkloosheid na een vast dienstverband

100%

100%

nieuwe baan na werkeloosheid

100%

100%

zwangerschap indien je tijdens het boeken van de reis nog niet zwanger was

100%

100%

zwangerschapscomplicaties

100%

100%

als je auto door van buiten afkomend onheil het begeeft vlak voor je geboekte autovakantie

100%

100%

annulering wegens een al bestaande ziekte mits de situatie zich onverwacht verslechterd

100%

100%

visum wordt geweigerd buiten je schuld om

100%

100%

ontbinden van het huwelijk of duurzame samenleving

100%

100%

zelfmoord van bloed-aanverwant tot de 3e graad familie

100%

100%

ruimere annuleringsvoorwaarden omtrent persoonlijke redenen

0%

75%

Premie

Standaard

All Risk

Premiepercentage exclusief verzekeringsbelasting

5,5%

7%

Poliskosten exclusief verzekeringsbelasting

3,50

3,50


De premie van de annuleringsverzekering is bovengenoemd percentage over de gehele reissom plus de poliskosten. Over dit bedrag wordt 9,25% assurantiebelasting berekend.

LET OP: De All Risk verzekering biedt sinds 27/2/2020 geen dekking voor annuleringen i.v.m. het coronavirus, omdat het sindsdien geen onvoorziene omstandigheid meer betreft.

De algemene verzekeringsvoorwaarden lees je hier. De verzekeringskaart vind je hier. 

Reisverzekering

Dekking reisverzekering

Wil je met een gerust gevoel op reis gaan? Dan raden wij je aan om een goede reisverzekering afsluiten. Verzeker je in geval van verloren bagage, ongeval of ziekte en dit tegen materiële en lichamelijke schade die je kan oplopen tijdens jouw reis of vakantie. Waar je ook naartoe gaat, met een reisverzekering van AXA ga je goed voorbereid op weg.

Voor alle Europese landen heb je een reisverzekering met Europadekking nodig. Momenteel bieden wij geen bestemmingen aan waarbij werelddekking vereist is. 

Je kunt kiezen uit 3 type reisverzekeringen:

Basis
* 24/24 – 7/7 hulp via AXA Hulplijn
* Medische kosten in het buitenland
* Bagagedekking tot €1.000
* Schade tijdens skiën en snowboarden
* Schade aan ski- en snowboarduitrusting
* Dekking voor mobiele telefoons €100
* Dekking voor tablets, beeld-, geluid- en filmapparatuur €500
* Eigen risico €100

Premie: €2,57 per persoon per dag

Comfort
* 24/24 – 7/7 hulp via AXA Hulplijn
* Medische kosten in het buitenland
* Eénmalige vergoeding bij ongeval: bij overlijden €25.000; bij blijvende invaliditeit tot €75.000
* Bagagedekking tot €3.000
* Schade tijdens skiën en snowboarden
* Schade aan ski- en snowboarduitrusting
* Dekking voor mobiele telefoons €300
* Dekking voor tablets, beeld-, geluid- en filmapparatuur €1.500
* Lager eigen risico: €50

Premie: €2,92 per persoon per dag

Optimaal
* 24/24 – 7/7 hulp via AXA Hulplijn
* Medische kosten in het buitenland
* Eénmalige vergoeding bij ongeval: bij overlijden €25.000; bij blijvende invaliditeit tot €75.000
* Bagagedekking tot €5.000
* Schade tijdens skiën en snowboarden
* Schade aan ski- en snowboarduitrusting
* Dekking voor mobiele telefoons €500
* Dekking voor tablets, beeld-, geluid- en filmapparatuur €2.500
* Ook geld is meeverzekerd tot €500
* Geen eigen risico

Premie: €3,77 per persoon per dag

De premie bestaat uit bovengenoemde prijzen plus 3,50 euro poliskosten. Over dit bedrag wordt 9,25% assurantiebelasting berekend.

De algemene verzekeringsvoorwaarden lees je hier. De verzekeringskaart vind je hier

Tips bij beschadiging, verlies of diefstal 
Bij vermissing of beschadiging van jouw bagage tijdens een vlucht is het noodzakelijk dat je een PIR-rapport (Property Irregularity Report) laat opmaken door de vervoerder op de luchthaven.

Bij beschadiging of vermissing van je bagage tijdens de vakantie is het belangrijk dat je een verklaring laat opmaken door onze reisleiding. Ook is het belangrijk dat je bij verlies of diefstal altijd aangifte doet bij de plaatselijke politie. Vraag altijd om een schriftelijk bewijs hiervan.

Bewaar jouw beschadigde artikelen, nota’s en verklaringen goed. Het kan voorkomen dat AXA je in een later stadium vraagt deze op te sturen.

AXA

Schadeclaim indienen
Als je schade hebt, dan kun je direct een schadeclaim indienen bij AXA via het online schadeformulier. Rechtsbovenin kun je de taal aanpassen naar Nederlands.

Houd bij het melden van jouw schade de nota’s, garantiebewijzen, verklaringen en andere bewijzen bij de hand. Hoe vollediger je jouw schade omschrijft en bewijzen toevoegt, hoe sneller AXA jouw schade kan afhandelen.

Hulp bij problemen op reis
Gaat er iets mis op reis? Dan kun je 24 uur per dag bellen met de AXA Hulplijn via telefoonnummer +32 (0) 2 215 97 90. Sla dit nummer op in jouw mobiele telefoon.

Bel in ieder geval direct de AXA Hulplijn bij:
• ziekenhuisopname;
• ongeval of ziekte;
• eerdere terugkeer;
• pech met jouw auto, caravan of camper;
• onverwachte extra reis- en/of verblijfkosten.

Medische zorg in het buitenland
In de meeste vakantielanden krijg je medische zorg als je jouw European Health Insurance Card (EHIC) bij je hebt. Deze staat vaak vermeld op de achterkant van jouw verzekeringspas. De EHIC-pas is geldig in de landen: België, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Groot-Brittannië, Hongarije, Ierland, IJsland, Italië, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Zweden en Zwitserland en Australië. In sommige landen is de EHIC-pas niet geldig en heb je een 111 formulier van jouw zorgverzekering nodig. Dit geldt voor de vakantiebestemmingen: Marokko, Turkije en Tunesië. Je kunt dit formulier vaak online via jouw zorgverzekeraar opvragen.